T.C
ŞEHZADELER KAYMAKAMLIĞI
AHMET FERİT GİRİTLİGİL İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Okul/Kurum Bilgileri
İli: MANİSA
|
İlçesi: ŞEHZADELER |
||
Adres: |
A.Çobanisa Mah. Karaosmanoğlu Cad. No:105/B |
Coğrafi Konum (link) |
38°34'22.2"N 27°34'13.5"E |
Telefon Numarası: |
0236 256 57 99 |
Faks Numarası: |
---------------------------- |
e-Posta Adresi: |
afgilkokulu@gmail.com |
Websayfası adresi: |
http://afgiritligil.meb.k12.tr/ |
Kurum Kodu: |
753508 |
Öğretim Şekli: |
Tam Gün |
Stratejik plan, günümüz gelişim anlayışının geçmişteki anlayışlardan en belirgin farkı göstergesidir. Zira stratejik plan yaklaşımı geleceğe hazır olmayı değil, geleceği planlamayı hedefleyen bir yaklaşımdır. Bir anlamda geleceği bugünde yaşamaktır.
Baktığımız yerden hala yıllardır gördüğümüz şeyleri görüyorsak, bakış açımızı ve yönümüzü değiştirmemişiz demektir. Bu bakımdan stratejik plan, öncelikle kurumumuza yeni bir yön ve yeni bir bakış açısı kazandıracak biçimde düşünülüp tasarlanmalıdır. Hiç şüphe yoktur ki bu yön, ülkemizin çağdaşlaşma hedeflerine uygun düşen ve çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkma ülküsüyle örtüşen bir yön olmalıdır.
Sürekli değişen ve gelişen ortamlarda çağın gerekleri ile uyumlu bir eğitim öğretim anlayışını sistematik bir şekilde devam ettirebilmemiz, belirlediğimiz stratejileri en etkin şekilde uygulayabilmemiz ile mümkün olacaktır. Başarılı olmak da iyi bir planlama ve bu planın etkin bir şekilde uygulanmasına bağlıdır.
Stratejik Plânın, okulumuzun eğitim yapısının daha da güçlendirilmesinde bir rehber olarak kullanılması amaçlanmaktadır. Belirlenen stratejik amaçlar doğrultusunda hedefler güncellenmiş ve okulumuzun 2024-2028 yıllarına ait stratejik plânı hazırlanmıştır.
Okulumuza ait bu plânın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan tüm personelimize başarılar diliyorum.
MUTLU GÜNEŞ
OKUL MÜDÜRÜ
1.1. Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik Plan Ekibi
1.2. Planlama Süreci
2.1. Kurumsal Tarihçe
2.2. Uygulanmakta Olan Planın Değerlendirilmesi
2.3. Mevzuat Analizi
2.4. Üst Politika Belgelerinin Analizi
2.5. Faaliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi
2.6. Paydaş Analizi
2.7. Kuruluş İçi Analiz
2.7.1. Teşkilat Yapısı
2.7.2. İnsan Kaynakları
2.7.3. Teknolojik Düzey
2.7.4. Mali Kaynaklar 2.7.5. İstatistiki Veriler
2.8. Dış Çevre Analizi (Politik, Ekonomik, Sosyal,Teknolojik,Yasal ve Çevresel Çevre Analizi -PESTLE)
2.9. Güçlü ve Zayıf Yönleri ile Fırsatlar ve Tehditler(GZFT)Analizi 2.10.Tespit ve İhtiyaçların Belirlenmesi
3.1. Misyon
3.2. Vizyon
3.3. Temel Değerler
4.1. Amaçlar
4.2. Hedefler
4.3. Performans Göstergeleri
4.4. Stratejilerin Belirlenmesi
4.5. Maliyetlendirme
Strateji Geliştirme Kurulu: Okul müdürünün başkanlığında, bir okul müdür yardımcısı, bir öğretmen ve okul/aile birliği başkanı ile bir yönetim kurulu üyesi olmak üzere 5 kişiden oluşan üst kurul kurulur.
Stratejik Plan Ekibi: Okul müdürü tarafından görevlendirilen ve üst kurul üyesi olmayan müdür yardımcısı başkanlığında, belirlenen öğretmenler ve gönüllü velilerden oluşur.
Tablo1.Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik Plan Ekibi Tablosu
Strateji Geliştirme Kurulu Bilgileri |
Stratejik Plan Ekibi Bilgileri |
||
AdıSoyadı |
Ünvanı |
AdıSoyadı |
Ünvanı |
MUTLU GÜNEŞ |
OKUL MÜDÜRÜ |
ABDULLAH AKIN |
SINIF ÖĞRETMENİ |
HALİL KILINÇ |
MÜDÜR YARDIMCISI |
EYÜP DEMİRBAĞ |
İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ |
SEFA ÖNDER |
SINIF ÖĞRETMENİ |
CAVİDAN ÖZDEMİR |
SINIF ÖĞRETMENİ |
MEHMET BADUR |
OKUL AİLE BİR. BŞK. |
SAADET KAYA |
OKUL AİLE BİR. BŞK. YRD. |
AHMET BİLGEN |
OKUL AİLE BİR. ÜYESİ |
ŞULE ÇALIŞKAN |
OKUL AİLE BİR. ÜYESİ |
2024 - 2028 dönemi stratejik plan hazırlanma süreci Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik Plan Ekibi’nin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analiz aşamasında, paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır. Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun/kurumumuzun amaç, hedef, gösterge ve stratejileri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri üstte verilmiştir.
Stratejik planlama sürecinin ilk adımı olan durum analizi, okulumuzun/kurumumuzun “neredeyiz?” sorusuna cevap vermektedir. Okulumuzun/kurumumuzun geleceğe yönelik amaç, hedef ve stratejiler geliştirebilmesi için öncelikle mevcut durumda hangi kaynaklara sahip olduğu ya da hangi yönlerinin eksik olduğu ayrıca, okulumuzun/kurumumuzun kontrolü dışındaki olumlu ya da olumsuz gelişmelerin neler olduğu değerlendirilmiştir. Dolayısıyla bu analiz, okulumuzun/kurumumuzun kendisini ve çevresini daha iyi tanımasına yardımcı olacak ve stratejik planın sonraki aşamalarından daha sağlıklı sonuçlar elde edilmesini sağlayacaktır.
Durum analizi bölümünde, aşağıdaki hususlarla ilgili analiz ve değerlendirmeler yapılmıştır;
Okulumuza ait eski binanın temeli 1934 yılında atılmış ve üç yıllık bir çalışmadan sonra 1937 yılında eğitim öğretime başlamıştır. Okul binası o günkü parayla 25 bin liraya mal olmuştur. Sivri Mustafa lakabıyla tanınan zamanın muhtarı Mustafa Laçin ‘in okulun yapımındaki gayretleri takdirle anılmaktadır. Bina iki katlıdır. Önceleri metruk olan zemin daha sonra tamamlanarak dershane olarak eğitim-öğretime başlamıştır.
Ortaokul 1972- 1973 Öğretim yılında okulumuz binasının alt kısmında eğitim öğretim faaliyetlerine başlamıştır.1972 yılından beri ilkokul ile aynı binada faaliyet göstermiştir. 1991 yılında okulumuz bahçesine hayırsever Giritligil kardeşler tarafından üç katlı dokuz derslikli ek bina yapılmıştır. Bunun üzerine aynı bahçede ayrı yönetimler halinde faaliyet gösteren ilk ve ortaokul 1992-1993 yılından itibaren ek binayı yaptıran Giritligil kardeşlerin babası olan AHMET FERİT GİRİTLİGİL İLKÖĞRETİM OKULU’ na dönüştürülmüştür.
2012 yılı itibarı ile okulumuzun ismi Ahmet Ferit Giritligil İlkokulu olarak değişmiştir. Aynı bahçede Ahmet Ferit Giritligil Ortaokulu bulunmaktadır.
Uygulanmakta olan stratejik planın değerlendirilmesi, planın uygulanmış olan dönemine ilişkin hedef ve göstergeler bazında gerçekleşme düzeyi ile başarı ve başarısızlık nedenlerini içerir. Bu çalışmanın amacı; yeni stratejik planda yer alacak amaç, hedef ve performans göstergelerinin doğru bir çerçevede belirlenmesini temin etmektir. Bu çalışma için uygulanmakta olan stratejik planın izleme ve değerlendirme bölümünde detayları verilen stratejik plan izleme ile stratejik plan değerlendirme tablolarından yararlanılır.
Uygulanmakta olan stratejik planın değerlendirilmesi sonucu hedef ve performans göstergelerinde hedeflenen sonuçlara ulaşılması durumunda;
Uygulanmakta olan stratejik planın değerlendirilmesi sonucu hedef ve performans göstergelerinde hedeflenen sonuçlara ulaşılamaması durumunda ise
Bu bölümde her hedef bazında ayrıntılı değerlendirmeler yapılmaz, yeni planın mevcut plandan temel farklılıkları ve bu farklılıkların nedenleri açıklanır. Burada yer alan değerlendirmeler uygulanmakta olan planın son altı aylık dönemini içeremeyeceğinden ilgili döneme ilişkin gerçekleşme sonuçları tahmin edilerek bu bölüm sonlandırılır.
Mevzuat analizinde okul/kuruma görev ve sorumluluk yükleyen, okul/kurumun faaliyet alanını düzenleyen mevzuat gözden geçirilerek yasal yükümlülükler listesi oluşturulur. Mevzuat analizinin çıktıları daha sonraki aşamada okul/kurumun faaliyet alanlarının ve misyon bildiriminin belirlenmesinde ve geleceğe bakışının oluşturulmasında ve/veya gözden geçirilmesinde kullanılır. Mevzuat analiziyle amaç ve hedeflerin sınırları çizilir. İdarenin, görevlerini yürütürken bu sınırların dışına çıkmaması gerekir.
Okul/kurumun mevzuattan kaynaklanan yükümlülükleri ,bu yükümlülüklerin mevzuatın hangi maddesine dayandığı ile bu yasal yükümlülüklere ilişkin tespitler ve ihtiyaçlar mevzuat analizi sürecinde cevaplanması gereken sorular çerçevesinde ortaya konulur.
Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi Aşamasında Cevaplandırılması Gereken Temel Sorular |
|
Üst politika belgeleri;
Kurumun faaliyet alanları ile Kalkınma Planı, diğer plan ve programlarda yer alan amaç, ilke ve politikalar arasındaki uyuma bakılır.
Tablo2.Üst Politika Belgeleri Analizi Tablosu
Üst Politika Belgesi |
İlgili Bölüm/Referans |
Verilen Görevler/İhtiyaçlar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MEB, il millî eğitim müdürlüğü ve ilçe millî eğitim müdürlüğü stratejik planları incelenir. Ayrıca;yerelyönetimdüzenlemeleridedışçevreninincelenmesiaşamasındagözönünde bulundurulması gereken bir unsurdur.
Üst politika belgeleri ile stratejik plan ilişkisini gösteren tabloya stratejik planda yer verilir. Bu çerçevede Tablo 2‘de yer alan şablon kullanılır. İlgili tablo, amaç ve hedeflere temel teşkil edecek “tespitler ve ihtiyaçlar”ın belirlenmesinde göz önünde bulundurulur.
Mevzuat analizi çıktıları dolayısıyla görev ve sorumluluklar dikkate alınarak okul/kurumun sunduğu temel ürün ve hizmetler belirlenir. Belirlenen ürün ve hizmetler Tablo 3’te belirtildiği gibi belirli faaliyet alanları altında toplulaştırılır. Faaliyet alanları ile ürün ve hizmetlerin belirlenmesi amaç, hedef ve stratejilerin oluşturulması aşamasında yönlendirici olacaktır.
Tablo3.Faaliyet Alanlar/Ürün ve Hizmetler Tablosu
Faaliyet Alanı |
Ürün/Hizmetler |
Öğretim-eğitim faaliyetleri |
Öğrenci İşleri Kayıt-nakil işleri Devam-devamsızlık Sınıf geçme Sınav hizmetleri |
Rehberlik faaliyetleri |
Öğrencilere rehberlik yapmak Velilere rehberlik etmek Rehberlik faaliyetlerini yürütmek |
Sosyal faaliyetler |
|
Sportif faaliyetler |
Sportif Faaliyetlere katılmak (Hentbol ,Voleybol , Basketbol) |
Kültürel ve sanatsal faaliyetler |
Tüm Türkiye İl İlçe resim yarışmalarına katılmak. |
İnsan kaynakları faaliyetleri(mesleki gelişim faaliyetleri, personel etkinlikleri…) |
|
Okul aile birliği faaliyetleri |
Öğrenci velileriyle katılım sağlanarak kermes düzenlemek |
Öğrencilere yönelik faaliyetler |
Okul içi yapılan projeler düzenlemek. |
Ölçme değerlendirme faaliyetleri |
|
Öğrenme ortamlarına yönelik faaliyetler |
|
Ders dışı faaliyetler |
Ders dışında okul içinde belirli kurslar açmak . |
Paydaş analizi katılımcılığı sağlamanın en önemli aracıdır. İdarenin etkileşim içerisinde olduğu tarafların stratejik planla ilgili görüşlerin dikkate alınması, okul/kurum hizmetlerinden yararlananların ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmesi ile stratejik planın paydaşlar tarafından sahiplenilmesini ve başarı düzeyinin arttırılmasını sağlar. Eğitim açısından paydaş, bir okulun veya kurumun ürün ve hizmetleriyle ilgisi olan, okul/kurumdan doğrudan veya dolaylı, olumlu ya da olumsuz yönde etkilenen veya okul ve kurumu etkileyen tüm tarafları içerir. Her bir paydaşın rolü okul/kurumun gelişimi için çok önemlidir. Başarılı bir okul/kurumun en hayati bileşeni, tüm paydaşların olumlu katılımıdır. Paydaşlar iç paydaşlar ve dış paydaşlar olarak sınıflandırılır.
İç paydaşlar, okul/kurumda gerçekleşen her faaliyetten doğrudan etkilenen veya bir faaliyeti ilerletme/yavaşlatma etkisine sahip olanlardır. Okul/kurumun bir parçası olan bireyleri ifade eder. Okul/kurum müdürü, müdür yardımcıları, öğretmenler, öğrenciler, destek personeli ve okul aile birliği üyeleri iç paydaşlara örnek olarak verilebilir.
Dış paydaşlar, okul/kurumun bir parçası olmayan ancak okulda gerçekleşen her faaliyetten dolaylı olarak etkilenen, bağlı/ilişkili/ilgili kişi, grup ya da kurumları ifade eder. Okul/kurumun dış paydaşları; veliler, il ve ilçe millî eğitim müdürlükleri, Valilik, kamu kurum ve kuruluşları, muhtarlar, sivil toplum ve özel sektör kuruluşları vb. olarak sıralanabilir. Paydaşlar belirlenirken Ek-1,Ek-2,Ek-3‘te yaralan matrisler kullanılmalıdır (Matrislere planda yer verilir.).
Okul/kurumda, tüm paydaşların katılım fırsatlarına sahip olması önemlidir. Bunun için anahtar fırsat, onları stratejik planlama sürecine dâhil etmektir. Bu süreçte paydaşların görüşlerinin alınması ve değerlendirilmesi çok önemlidir.
Yapılan değerlendirmeler; ihtiyaç ve beklentilerin belirlenerek daha anlaşır hâle gelmesi; iletişim kanallarının açık tutulması, paydaşlara sürecin bir parçası olduklarını hissettirerek onların okul/kurumun misyonlarını daha iyi uygulamasına faydalı olur.
Paydaş analizi; anket uygulaması , mülakat, atölye çalışması, toplantı gibi farklı şekillerde gerçekleştirilebilir.Paydaş anketi sonuçlarına ve yorumlamalarına bu bölümde yer verilmelidir. Okul/kurumlar için -kolay ve uygulanabilir olması açısından- uygun olan iç ve dış paydaş anket örnekleri Ek-4’te verilmiştir.